donderdag 1 december 2016

Vervoer

Vervoer

Vervoer
jezelf opladen
om verder te komen

terug is iets
van andere tijden

op de fiets
is makkelijk
qua kosten
en je hoort
geen gesprekken

maar bussen
die niet
aardig zijn
of anderen
die je hinderen

is er nu licht
wat rammelt er nu weer
waarom is die band
zacht
helm op
geen zijwieltjes

voor steun
waren ze ooit nodig
nu niet meer

(tot vrijdag 15-04-1988
19:15 stond mijn
blauwe fiets er
mijn eerste)

fietsen trappen
soms door
van je af

maar te voet
liever niet
te bus ja
want fietsen
is lastiger
met al die mensen
die een andere kant
opkijken dan vooruit

te trein
lukt mits de trein
kan rijden

vervoer als
je maar
verder voert

de honger
naar ver
kan per auto
maar blikken bestuur
ik niet
liever brikken

daarvoor heb je
geen bewijs nodig

een bewijs
om vooruit
te komen
met een blik

nee dat is mij teveel
te moeilijk

in een spel
reed mijn blik
eerder tegen een muur
dan een bocht om

vliegen is wel
fijn
trappen is niet nodig
uitkijken voor een ander
besturen hoef ik zelf
niet te doen

het voert te ver
om je nu gerust
te vervoeren
het wordt steeds onrustiger
in het verkeer

29-11-2016
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten