dinsdag 6 december 2016

Toveren

Toveren

Het stokje
bewoog zelden
het was lang geleden

wensen
ach daar deed
hij niet aan

dat vond hij
verwenst gedrag

toveren
friemelen
met zijn vingers
zoals zijn moeder
het altijd zei

oh hij kon
de spreuken
wel dromen

maar hij twijfelde
toch eens nalezen
oh nee hè een koffievlek

nalezen
waarom ook
eigenlijk

wat hij wilde
wensen wist hij
niet
wilde hij nieuwe
spreuken leren

niet meer worden
afgeleid door
geluiden
en gedachten

pfie pfa pfo schrijf
gedachten ga uit mijn lijf

er passeerde een week
de spreuk
deed nog niks

of wel?
hij werd rustiger
maar accepteerde hij
dat hij

van de gedachten
af was?

toveren
wat een sinecure
dit is meer dan
friemelen
met je handen

och wacht
hij wilde
reizen
maar
dan moet hij

van zijn
behaaglijke plekje
af

inpakken
heeft mijn koffer alles

op tijd weggaan
eerst thuis slapen
of elders
op tijd mijn toverpuzzels afmaken
op tijd weg
heeft mijn koffer alles

toveren
tover mij maar
met die koffer
naar die
andere plek

dan is de reis
niet vol met
prikkels
en geluiden

die reis
is maar kort
maar mijn
gedachten
reizen ook

en die
kosten zijn hoger
want mijn gedachten
vliegen langer

ach zo wat
die spreuk
mag herhaald worden
per herhalingsrecept

pfie pfa pfo schrijf
gedachten ga uit mijn lijf

het gele pad
is nu
gedachten vrij

de zelfbenoemde
tovenaar
kon nu op reis

oh nee mijn schrijf
koffie aarghh

ga nu dan op reis
laat los
reis

06-12-2016
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten