dinsdag 17 januari 2017

Pesten

Pesten

Hij was druk
wilde teveel

vriendjes zijn
maar zijn karakter

was te dwingend
zijn huis was onrustig
nog niet verbouwd

het lag niet eens aan de muziek
ook al was die muziek
al bijna pestmuziek

maar hij domineerde
met zijn gedrag
alsof hij beter was
terwijl

vriendschap
als er nou contact was

op een goede manier
dan waren
de planken
of schappen

aan elkaar gegroeid
of vastgeklonken

maar het ging niet
want er was onrust
verschil

verschil in beleving
verschil in willen
verschil in muziek

zijn stekelige haar
prikkelde mijn beeld
qua vriendschappen
qua contacten
qua gedrag

wie was er nou anders
hij of ik

is het de achtergrond
waarom hij zo met
mij omging

kon hij het anders doen
dat het bij mij geen
overgevoeligheden
gaf

dat ik moeite had met vertrouwen
van anderen
was dat nu gebarsten

het duurde jaren
voor het stekelige beeld
verdween

vriendschappen was toch
al iets complex
want wat de ander vond of vind

daar kwam of kom
je pas achter
als het misgaat

maar dat stekelige beeld
van pesten
is pas een litteken

het zit er als
een reparatie
als een streepje
als een gestopt gat
in een kledingstuk

pesten doet zeer
een litteken
zal blijven
maar openbarsten
sta ik niet toe

17-01-2017
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten