dinsdag 18 oktober 2016

Zucht

Zucht

Zucht wat duurt het lang
het is nog maar maandag

de dag maant alweer
opstaan
zucht
aha het tosti-ijzer wil aandacht
ah het lampje is weer groen
eettijd
floetsj rode saus erbij hap

als de tosti naar mijn mond
beweegt hoor ik geknisper al
kraak, knisper
ah lekker

straks maar een bepalen
wat er een paar uur
na de tosti ingaat
wordt het pasta
of bami of rijst
of ligt er iets in de aanbieding

zucht wat een
moeilijke keuze
die tosti kiezen was nog eenvoudig
hierbij

oh wacht dan moet ik wel weer
brood halen
zucht

want anders heb ik
bijvoorbeeld op dinsdag
zin in tosti's
en dan roept de rode saus
en krijst het ijzer
maar dan is het brood op
zucht

neeee het brood is op
oh eens vragen
oh gelukkig dat er nog 1 is
anders heb ik morgen geen tosti's
dan begint mijn dag
wat vlotter

en dat is nodig ook
want de dinsdag moet
ik schrijven
en zonder tosti's
lukt dat niet
zucht

oh kun je ook
goed schrijven
van maanzaad
op brood

ah zucht natuurlijk
maan van maandag
en het zaad
laat de woorden
ontspringen

zucht het leven bestaat
uit meer dan tosti's eten

vooral in de steentijd
was het zwaar
want er was toen
geen tosti-ijzer
voor handen
alleen maar steen zucht
en dan heb je alleen maar
koude tosti's zucht

18-10-2016
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten