dinsdag 10 mei 2016

Speel, speel, rol, rol

Speel, speel, rol, rol

In 1993 kwam ik thuis van school
ik pakte een glas thee mee en ik liep naar boven
het huiswerk lonkte

oh is even zien wat ik moet doen
het oog rolde ineens
speel, speel, rol, rol ¹

eens zien in mijn agenda
oh ja wacht daar schrijf
ik nooit wat in op
ook al moest dat ooit van
Mevrouw ten Broeke
de bitch
van haar moest ik voor de de klas mijn agenda laten zien

uit onrust of verveling of gewoon
zonder reden speelde ik met het oog

dan maar 2 hoofdstukken geschiedenis
lezen
of toch maar wat Franse woorden stampen
het oog rolde weer
speel, speel, rol, rol

ah mooi het leren lukt
straks maar weer naar het andere huis
fietsen

je suis
tu es
il est
nous ehm

het oog rolde
hoe ging het rijtje nou verder

sommes
ehm maar waar hoorde die
nou bij
rol speel rol

10-05-2016
©Jelle Schunselaar

¹ Opdracht: schrijf naar aanleiding van een plaatje iets over een herinnering. Ik koos een plaatje van een oog op een statief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten