zaterdag 7 november 2015

De observant

De observant

De observant
ziet het gebeuren
mensen gaan
tot ziens

een bonnetje
uit de broekzak
van een fietser
heeft u dit nog nodig

het idee is geweldig
super
maar moet ik
nou stil zijn
of haar
complimenteren

loop ik als observant
in de weg
of moet ik mijn
observaties noteren
of lekker eens niet
observeren
en het raam
dichtdoen

ik wil wel
maar het gaat niet
de geluiden komen
aan als kanonskogels

en terwijl ik dit
schrijf hoor
ik auto's
zoeven
broemen en knorren
overal geluid

gelukkig helpt de zonnebril
en de muziek op mijn ierwt
maar ja
de geluiden gaan door
steeds harder
en sneller

en dan is er ook nog
de vraag
wil ik ooit iets gaan doen
met de capaciteiten
die ik wel
heb

want aan de capaciteiten
die ik niet heb ga ik niet
tegen opkijken
daar
krijg ik
een stijve nek van

01-05-2015
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten