woensdag 8 oktober 2014

Vakantieverslag

Vakantieverslag

23-09-2014

Vroeg op
een lange dag
voor de boeg
broodjes smeren
tassen en koffers mee
bus halen
oh speling op

trein in met koffers
in Den Bosch
overstappen

ik zag nog een bekende
erg druk in de tweede trein
staan
erg vermoeiend
toen bus naar Eindhoven vliegveld
we zeulden ieder met
de koffer van de ander

pfoe
plak
pwarm
priça (prietsja)

op het vliegveld
gefouilleerd
deo mocht niet
ploink boem
jammer dan

ik voelde niet echt
spanning
meer moeheid
en ik had last
van heen-en-weer
karretjes en mensen

en toen volgde
turbulentie
woei waai
schud
daarna veilig geland
en op naar Marmaris

via haarspeldbochten
(Saskia had niet eens haarspelden mee)
en linke routes
van boven naar beneden

en toen ik
uiteindelijk
de bus uit was
ja toen was
het 19 uur
het hotel is
goedgekeurd

na wat
gedesoriënteerd
gegeten
te hebben
ging ik maar
even drinken
halen
maar dat lukte
nog niet
helemaal

dan maar
eenmalig
supermarkt
dan balkon zitten
slurpen
en puzzelen

24-09-2014

De wekker
plof
ontbijt

even met de reisleidster
gesproken
(ze is in ieder geval aardig)
over
excursies
zeereis
duur
zeeziek
nee
hoeft ook niet

oh toch niet
plof
schoonmaker
puzzelen
middagvreten
plof

zitten
terras
water
klok op
water
puzzelen
hup tablet weg

stadje minimaal
verkend

puzzelen
skip-bo
bier
winst

pesten van elkaar
met kaarten
2-1 gewonnen (beste van 3)

yeah balkonnieren
het is vandaag 2 graden minder
warm
dan gisteren
maar dat mag de
pret niet drukken
oh 1 graad minder

het kaartspel van Catan
werd door
Nederlandse ogen
gadegeslagen

en toen de Nederlanders
een enorme groep wilden
worden
toen gingen we maar even
Marmaris
verkennen
en daarna
nog kort balkonnieren
en toen viel de slaap aan

25-09-2014

De ogen wilden
niet
maar het lijf
wilde eten
hap slik vreet
Engels ontbijt
uitbuik ze

balkonnieren
badgasten kijken
puzzelen
husselen met letters

groente happen
bij de tafel zitten
water slurpen

het lukte om na 2 pogingen
om het water
in te gaan
het water werd toen wel
wat warmer
en verhip toen waren we er samen in

de tosti hapte goed
naar binnen
al aan de kant aangekomen
en al lopende slipte ik uit
mijn slipper
die zei knap

en na het liggen
sprongen mijn
voeten in
mijn schoenen
lopend naar
het centrum van Marmaris

(toen kocht ik
nieuwe slippers
voor 15 Turkse Lira)

alvorens ik eerst
gedesoriënteerd
was hervond ik
mijzelf bij de verkeerde
fontein
want bij die fontein
was het te rustig
en zodoende
liepen we naar
een fontein
met vele lichtjes
die wisselden
van kleur

er draaide
een macabere
zwartwit film
en toen gingen
we in een
busje terug
gelijk door naar
het avondeten
plof

toen gingen
de jatten
vol met zeëen
van ogen
over tafel
maar Saskia won

26-09-2014

Na een Engels ontbijtje
ging ik puzzelen
en toen na de middaggroente
ging ik lezen
in de zon

als we stopten met lezen
stopten we op hetzelfde
paginanummer
maar van een ander boek

toen zat ik bij
het restaurant
en na het omkleden
en de gratis busrit
(ik wilde wel betalen maar
ik kon niet bij de chauffeur
geraken)
verkenden we het centrum

veel merktroep
1 gitaarwinkel
ik wist niet
wat ik moest
kopen
voor de aardigheid
toch maar iets
een luttel bedragje
voor een plectrum
en daarna een grote supermarkt

daarna liep ik van de
boulevard
waar het ook allemaal hetzelfde
was
naar de stadsmuur
via de haven

en daar waren veel
restaurantjes en cafés
en toen plofte ik
op een bankje
en zag ik
traditionele prullaria
en toen betrad ik
de terugweg

en aldra
volgde het balkonnieren
het eten
de kaarten van Catan
de Yathzee
en de puzzels
en oh ja mijn stem
wisselde af met die van iemand
anders die naast ons zat

27-09-2014

Een buiige dag
de wolkjes
wisselden
elkaar af
de zon had zelfs
geen zin
om zijn nest uit te komen

's avonds hebben we
met 1,2,3,4,5,6 ogen
gegooid
en gekletst met Saskia
haar naamgenoot

28-09-2014

Lekker ontbeten
buiten was er
weer zondag
dus het boek
ging uiteindelijk

en toen lonkte
de stad

de hielp
ik hoefde niet
te lopen

en na een
passage
het centrum
was overal
hetzelfde
qua spullen
allemaal dezelfde
toeristen rotzooi
dus we hebben lekker
bespaard
op uitgaven

het uitzicht was niet
hetzelfde
dat bleek toen
we via de haven
naar de oude stadsmuur
gingen
met alleen maar terrassen

het zag er mooi uit
maar toen riep
mijn maag
en de kaarten
riepen
ook al

vele landgenoten
waren weg
(niet erg)

29-09-2014

Een vreemde ochtend
want het was de
laatste
in Marmaris

tas inpakken
zover er iets
uitgepakt was

na het Engels ontbijt
+ yoghurt
en toen beneden
zitten
puzzelen

toen Saskia
verrast
met wat eten

toen controle
of ik alles
had
ja of niet
waar is dat ding
nou
oh daar
pfiew

even de stad in
wat druk
pff
het lukte niet zo
wat druk
onoverzichtelijk

dan maar terugkomen
en even lekker poolen
eten
laatste keer

en toen
afscheid genomen
van degenen
die we leerden
kennen

en daarna
nog
een spel
en daarna wachten
op de lange tocht

de fles drinken
die nog over was
gaf ik aan
een Nederlander
die hem
de volgende pas
zou zien
doei Turkije

30-09-2014

Na het afscheid
stapte ik in de bus
en even later
sliep ik

ik was zo ongeveer
wakker op
het vliegveld

maar na de reis
genoten
de stewardessen
dat ik de hele
reis sliep
en tijdens het landen
merkte ik dat ik had geslapen

en daarna volgde
het normale treingebeuren
en al thuis aangekomen
sliep ik snel

23-09-2014 t/m 30-09-2014
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten