donderdag 28 augustus 2014

Om alleen autisme te noemen bij kinderen

Om alleen autisme te noemen bij kinderen

Is het weer nodig
om alleen
autisme
te noemen
bij kinderen

jullie kijken
niet ver
zeg

willen jullie niet
zien dat er
ook volwassenen
niet meekomen
in de maatschappij
waarin kinderen
heilig zijn

maar als ik per ongeluk
met een verkeerde toon
een foutje maak
dan moet ik het ontgelden
alleen omdat ik ook eens bel
en ik let even niet op
en dan moet er ineens
een vrouw met een kinderwagen
staan

ik zeg onbedoeld bozig
even wachten

en toen zei zij gelijk
pak voortaan
de fiets
als het je teveel
wordt

nou heb ik het zeker
gedaan
maar dat laat
ik
niet zien hè

dat ik in mijn
hoofd
haar sla
met mijn gitaar

dan zien ze
pas dat je iets
hebt
maar ik sla geen
mensen
ook al zijn ze
nog zo kortzichtig

26-08-2014
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten