dinsdag 3 december 2013

Wat wil je nu 1

Wat wil je nu 1

Wat wil je nu?
dat ik meedoe
dat ik ga werken
participeren
in de maatschappij

ik zou wel willen
maar de druk
en de weinige begeleiding
maken mij het onmogelijk

maar de druk
wordt nu opgevoerd
je moet participeren
het is niet meer vrijwillig
ook niet als
je volledig afgekeurd
bent

ik moet meedoen
ook al kan ik
het niet

ik zou wel willen
maar je word geholpen
van de regen in de drup

want na mijn mogelijke
herkeuring
kan ik nergens naartoe
er zijn geen sociale
werkplekken
meer

er is geen begeleiding meer
beschikbaar
daarnaast valt het wajong vangnet weg
ik kom dan in een duister
gat wat bijstand heet

nou participeren poe poe
ik zit dan nog meer
thuis
met een depressiever gevoel
dan ooit
achter de verdorde geraniums
want ik kan ze niet verzorgen

03-12-2013
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten