woensdag 27 maart 2013

Vicieuze cirkel

Vicieuze cirkel


Opstaan
uit bed komen
snooze aan
je blijft liggen

er komt niks uit mijn handen
alles gaat met moeite
douchen geen zin in
scheren laar maar

het zit in mijn hoofd
vicieuze cirkel
wat is de oorzaak
geen idee

piekergedachtes
was ik gister te praterig
vast niet
je was gewoon gezellig

het malen gaat maar door
koffer in pakken
facebook nakijken
ook al geen zin in

eten moet ik
ja, pasta met sla
alweer
ja, alweer

dat vind ik lekker
daar heb ik zin in
ja maar het is minder gezond
ja en?
volgende week neem ik wel weer brood
ik dacht er ook niet aan

het malen gaat maar door
koffer
in pakken
kaartje kopen

heb ik mijn medicijnen ingenomen
ja
maar waarom voelt dat niet zo
het voelt alsof de wereld me
niks kan schelen
het voelt alsof je niet kan lachen

vroeg opstaan
het lukt de hele week al niet
waarom?
vicieuze cirkel

of helpt koffie zetten
of wakker bellen
nee dan zie ik de bank
en die ligt ook lekker

hoe breek ik
deze vicieuze cirkel?

15-02-2013
©Jelle Schunselaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten